Fotolia_11299363_SFysioterapia

Fysioterapiaan voi tulla lääkärin lähetteellä (Kela-korvaus).

Teemme asiakkaalle fysioterapeuttisen alkututkimuksen, jonka perusteella määritellään oireita aiheuttavat toimintakyvyn ongelmat. Laadimme fysioterapian tavoitteet ja yksilöllisen hoitosuunnitelman yhdessä asiakkaan kanssa hänen toiveensa huomioon ottaen. Toteutamme aktiivista ja yksilöllistä fysioterapiaa asiakkaan voimavarojen mukaan. Teemme myös kotikäyntejä.

Fysikaaliset hoidot

Pinta- ja syvälämpöhoitoja käytetään usein esihoitona manuaaliselle käsittelylle. Erilaisista sähkökipuhoidoista on apua sekä akuutin että kroonisen kivun hoidossa. Myös ultraäänihoito on mahdollinen. Kylmähoitoa käytetään mm. tulehdusten rauhoittamiseen, turvotuksen poistumiseen ja kivun lievitykseen. Kinesioteippauksesta voi olla apua urheiluvammojen kuntoutuksessa ja lihassärkyjen poistamisessa.

Terapeuttinen harjoittelu

Terapeuttinen harjoittelu on yksilöllisesti ohjattua aktiivista harjoittelua, jonka tarkoituksena on liikesuoritusten oikea oppiminen ja hallinta. Liikkeet valitaan toimintakyvyn rajoituksen mukaan. Terapeuttinen harjoittelu lisää lihasvoimaa, nivelten liikkuvuutta, motorisia taitoja, tasapainon ja kehon hallintaa. Harjoittelu tapahtuu terapiatiloissamme ja apuna käytämme erilaisia kuntoiluvälineitä. Annamme asiakkaalle myös yksilölliset kotiharjoitteluohjeet. Harjoitteluun voi yhdistää myös personal trainerin palvelut.

Fotolia_27245896_SHierontaterapia

Klassinen hieronta voi kuulua osana fysioterapiahoitoon muun hoidon esikäsittelynä tai sitä voidaan ottaa itsenäisenä hoitona. Hieronta omana hoitonaan ei kuulu Kela:n korvattaviin hoitoihin. Hieronta laukaisee lihaskireyksiä ja jännitystä sekä rentouttaa koko kehoa. Halutessasi saat FysioNiskasta myös urheiluhierojan palvelut.

Hydrolymfa

Hydrolymfa on sähkön avulla tapahtuva lymfahoito, jossa kehosta poistetaan kuona-aineita sähkömagneettisen kentän avulla. Hoito on erinomainen vaihtoehto esimerkiksi hieronnalle! Hydrolymfalla on lukuisia positiivisia vaikutuksia kehoomme – se mm. parantaa verenkiertoa, poistaa kuona-aineita, ehkäisee sydän- ja verisuoniongelmia, helpottaa reumatismia ja suonikohjuja sekä auttaa ehkäisemään appelsiini-ihoa. Kokeile hydrolymfaa myös liikuntasuorituksen jälkeen.